Ketika Cinta Menyentap Isbn: 9789672118053  Author: Adnin Roslan & Siddiq Amin Malaysia

Ketika Cinta Menyentap Isbn: 9789672118053 Author: Adnin Roslan & Siddiq Amin Malaysia

Category: Local Romance
Status: In stock
RM 30.00
Payment on delivery
Van chuyen don gianSimple shipping
San pham chat luong High quality products
Ban hang toan quoc Nationwide sales
Thanh toan khi nhan hang Simple shipping

  • Format : Kulit Nipis
  • Penerbit : Tarbiah Sentap
  • Tarikh terbitan : 20-AUG-2017

Hmm…

Aku selalu fikir. Kenapa, kenapa setiap kali bila aku nak buat baik, mesti ada orang kutuk. Setiap kali aku nak berubah, mesti akan ada orang pertikai dan ungkit kisah silam aku. Kenapa tiap kali aku nak ajak orang buat baik, aku akan di label dengan pelbagai labelan dan kutukan….

Aku rasa, siapa yang pernah tegur kawan dia, mesti pernah kena kutuk dengan ayat-ayat macam ni:

“Kau nak tegur, checkla diri kau dulu! Tak payah nak bajet baik. Kau tu poyo je lebih!”

“Babi sial kau ni… Pergi mati la. Apahal kau nak tegur aku? Kau sape?!!”

“Tegur hikmah la sikit bro….!”

Macam-macam ayat yang biasa di keluarkan oleh mulut-mulut orang yang bencikan kebaikan yang di lemparkan pada mereka-mereka yang nak mengajak mereka pada kebaikan.

Dan…….

“Weh, kau tak payah nak syadid sangat boleh tak? Kalau kau nak syadid, syadid sorang-sorang dah la….

” Huh.

Aku fikir, kenapa benda ni jadi? Tapi, bila aku muhasabah diri aku, dan aku soroti serta kembali baca sirah-sirah nabi dan sahabat, akhirnya aku akan dapat buat kesimpulan:

“Kalau kau nak jadi baik, kau kena bersedia untuk di maki hamun oleh orang ramai dengan pelbagai kutukan…”

Nabi Ibrahim, di campakkan ke dalam api yang besar oleh Namrud dan kuncu-kuncunya. Nabi Musa di buru oleh Fir’aun dan tenteranya. Nabi Zakaria di gergaji sampai mati. Nabi Isa di kejar oleh kaumnya yang ingin membunuhnya. Nabi Nuh di pulau, di herdik dan di hina oleh kaumnya, Nabi Ayub di tinggalkan anak isterinya, Nabi Muhammad di label gila, sesat, pemecah belah umat, ekstrimis, terroris, ahli sihir, dan sehingga sekarang di benci oleh musuh-musuh islam…

Hasan Albanna di tembak mati. Syed qutb di gantung sampai mati. Syeikh Ahmad Yasin dan syeikh Abdul Aziz Al-Rantisi di bom dengan apace sehingga berkecai. Syeikh Abdullah Azzam, di bom melalui telefon bimbit. Pejuang-pejuang islam di penjara berkali-kali, dan tidak pernah hidup senang lenang di muka bumi.

Kenapa semua pendakwah dan pejuang agama akan melalui saat-saat ini?

Kenapa mereka sering di kutuk dan di herdik? Kerana, nak masuk syurga bukan benda yang mudah. Ia amat payah, dan perlu pengorbanan yang besar.

Kalau betul kau nak masuk syurga, kau kena bersedia untuk menempuhi segala cabaran yang bakal berlaku.

Kalau kau nak BERUBAH, kau kena bersedia! Kalau kau nak BERDAKWAH, kau kena bersedia! Jangan hirau apa orang kata. Kau ada Allah.

Specifications of Ketika Cinta Menyentap Isbn: 9789672118053 Author: Adnin Roslan & Siddiq Amin

  • Brand
    MPH
  • SKU
    306524866_MY-414505794
  • Warranty Type
    No Warranty
  • ISBN/ISSN
    9789672118053
What’s in the box
1xbook


Official delivery unit


Understanding the importance of safe and secure shopping, we provide our customers with a broad range of secure payment options including cash-on-delivery, where you pay in cash only when you receive your package. Be assured of product quality and authenticity: All purchases on Website are guaranteed to be genuine products, new, not defective or damaged. If it is, simply return it within 14 days for a full refund under our Buyer Protection Program.

Delivered by Malaysia Post - Nationwide Sales - Payment Upon Delivery - Free Returns

Evaluate
Average rating
0
0 nhận xét
5 star
21 Very pleased
4 star
6 Satisfied
3 star
2 Normal
2 star
0 Below average
1 star
0 Disappointed

Tag:

Tag:
*

Back to top